Husk at en god og oversiktlig søknad kan spare mye tid i saksbehandlingen.
Nå samler du inn dokumentene og vedleggene, husk å gi vedleggene gode navn! Så langt det er relevant skal alle søknader inneholde:
- Målsatt situasjonskart
- Relevante tegninger (for de fleste saker er dette plan- og fasadetegninger)
- Opplysninger gitt i nabovarselet
- Kvittering for nabovarsel
- Nabomerknader og tilsvar på disse
- Søknad om dispensasjoner
- Søknadsskjema
- Arealberegninger
Du bør også legge ved et følgebrev med en oversikt over hva du skal gjøre.
Innsendelse
Du kan sende inn søknaden på tre måter:
Når får du svar?
Har saken nabomerknader, dispensasjoner eller trenger uttalelse fra andre myndigheter er det 12 uker. Hvis du er innenfor alle regler tar det 3 uker.
Husk at fristen løper ikke før søknaden er komplett, må vi sende ut et mangelbrev starter ikke fristen før du svarer på brevet.
Publisert 02.09.2018 19:39
Sist endret 06.07.2023 10:55