Min vakt
Min vakt - innlogging
Skjema for ansatte
Medarbeidersamtale i Gjerstad kommune (DOCX, 86 kB)
Ansiennitetsutregning (PDF, 132 kB)
Bestemmelser og rutiner
Kontakt med media (PDF, 151 kB)
Rutine for varsling av kritikkverdige forhold (PDF, 452 kB)
Vedlegg 1 Skjema for intern varsling (PDF, 83 kB)
Vedlegg 2 Rutine for intern oppfølging av varsling (PDF, 28 kB)
Vedlegg 3 Varslingsplakat (PDF, 171 kB)
Rutine for oppfølging av sykefravær
Personalforsikring
Gjerstad kommune har tegnet forsikring som dekker ytelsene etter §§ 10 og 11 i HTA.
Kommunen har utvidet ordningen til også å omfatte ulykker som skjer i fritiden. Ordningen omfatter alle ansatte som ikke reserverer seg og arbeidstakerne må selv dekke omkostningene.
Du finner en nærmere orientering om personalforsikringene i denne brosjyren:
"Personalforsikringer i arbeidsforhold" (PDF, 334 kB) av PK Ubøe AS med supplerende opplysninger fra Gjerstad kommune.
Kopi av forsikringsvilkårene kan du få ved å henvende deg til personalavdelingen.
Hovedtillitsvalgte
Her er en oversikt over hovedtillitsvalgte i de forskjellige forbundene som er representert i Gjerstad kommune. Eventuelle spørsmål du har kan henvendes direkte til den som representerer ditt forbund.
Verneombudsordningen
Verneombudsordningen - inndeling i verneområder i Gjerstad kommune
Arbeidsmiljøutvalget har vedtatt følgende inndeling av verneområder og oppnevnt følgende verneombud
Hovedverneombud i Gjerstad kommune er:
Karen Bråten Karlkvist, enhet for helse og omsorg (ddogkaka@gjerstad.kommune.no).
Inndeling av verneområder og verneombud Her er en inndeling av de forskjellige verneområdene i kommunen som er vedtatt av Arbeidsmiljøutvalget. Her finner du også de ansvarlige enhetsledere og verneombudene for området.
Verneområde | Ansvarlig enhetsleder | Verneombud |
---|
1. Abel skole, helsestasjon og skolehelse-tjenesten | Enhetsleder Abel skole Gunnar Wåsjø Simonsen | Ole Jørn Alfsen |
2. Visedal barnehage, avd. Renstøl og Alvheim | Enhetsleder Visedal barnehage Lina Flaten | Alvheim: Kristine Solheim, Renstøl: Astri Beate Eikeland |
3. Gjerstad omsorgssenter, Habilitering, Hjemmetjenesten, Psykisk helse og avhengighet, Forebygging og utvikling inkl. Gjerstad legekontor | Enhetsleder Helse og omsorg, Christoph Münch | Habilitering: Camilla Lunden. Institusjon: Aiga Nelke. Hjemmetjeneste: Karen Karlquist. Psykisk helse og avhengighet: Trude Anette Tovsen. Forebygging og utvikling: Merete Ramskjær Pauzuolis. |
4. Ansatte på kommunehuset: Stab, Kommunalteknikk og Plan og samfunnsutvikling | Enhetsleder Plan og samfunnsutvikling - Tonje B. Ausland, leder Kommunalteknikk - Gøran Brovig Olsen, leder stab - Lasse Fosse | Frode Lindland |
5. Avd. teknisk drift - utedrift/renhold | Enhetsleder Kommunalteknikk - Gøran Brovig Olsen | Victor Pedersen |
6. Barneverntjenesten Øst i Agder | Enhetsleder Barneverntjenesten, Line Halmøy Lillejord | Kate Stenersen Ormshammer |
Det avholdes verneombudsmøte på vår og høst der alle verneombudene deltar. Tema er oppfølging av arbeidet med HELSE – MILJØ og SIKKERHET i enhetene og gjennomføring av den årlige vernerunden i enhetene som verneombudene er med på sammen med enhetsleder. Arbeidsgivers representant er Lasse Fosse, stab.
Alle ansatte har et ansvar for å bidra til et godt arbeidsmiljø. Det er derfor viktig at meldinger om avvik og risiko blir tatt opp med verneombud og meldt videre til leder gjennom web – baserte HMS verktøyet QM+ som er å finne på kommunens hjemmeside.
Arbeidsmiljø skal være tema på alle personalmøter.
Mangler du brukernavn og passord i QM+; ta kontakt med nærmeste leder.
NB! Meldingsskjemaet kan også brukes til å komme med gode forslag som kan bidra til et godt arbeidsmiljø.
LA OSS SAMMEN TA VARE PÅ OG UTVIKLE ET GODT ARBEIDSMILJØ PÅ VÅR ARBEIDSPLASS
Click here to access framework contracts