Nyttige lenker og dokumenter i Gjerstad kommune (for ansatte)

QM+

Innlogging til internkontrollsystemet QM+

Her kan du melde avvik (både på HMS og fag) og lese alle gjeldende reglementer for ansatte i kommunen.

Min vakt

Min vakt - innlogging

Skjema for ansatte

Medarbeidersamtale i Gjerstad kommune (DOCX, 86 kB)

Ansiennitetsutregning (PDF, 132 kB)

Bestemmelser og rutiner

Kontakt med media (PDF, 151 kB)

Rutine for varsling av kritikkverdige forhold (PDF, 452 kB)

Vedlegg 1 Skjema for intern varsling (PDF, 83 kB)

Vedlegg 2 Rutine for intern oppfølging av varsling (PDF, 28 kB)

Vedlegg 3 Varslingsplakat (PDF, 171 kB)

Rutine for oppfølging av sykefravær

Personalforsikring

Gjerstad kommune har tegnet forsikring som dekker ytelsene etter §§ 10 og 11 i HTA.

Kommunen har utvidet ordningen til også å omfatte ulykker som skjer i fritiden. Ordningen omfatter alle ansatte som ikke reserverer seg og arbeidstakerne må selv dekke omkostningene.
Du finner en nærmere orientering om personalforsikringene i denne brosjyren:
"Personalforsikringer i arbeidsforhold"  (PDF, 334 kB) av PK Ubøe AS med supplerende opplysninger fra Gjerstad kommune.
Kopi av forsikringsvilkårene kan du få ved å henvende deg til personalavdelingen.

Hovedtillitsvalgte

Her er en oversikt over hovedtillitsvalgte i de forskjellige forbundene som er representert i Gjerstad kommune. Eventuelle spørsmål du har kan henvendes direkte til den som representerer ditt forbund.

Navn:Forbund:Mobiltelefon:Forbundets hjemmesider:
Janette BråtenFagforbundet976 23 122Fagforbundets hjemmesider
Ole LundUtdanningsforbundet481 21 166Utdanningsforbundets hjemmesider
Knut Olav Austeid (fylkesrepresentant)                                               Delta908 53 002Deltas hjemmesider
Elin Ufsvatn TveitenFO908 27 716Fellesorganisasjonens hjemmeside
Inger Lise SundsliNSF993 36 321Norsk Sykepleierforbunds hjemmeside
Jonas GruerNITO977 05 516Nitos hjemmeside
 Tekna Tekna - Teknisk-naturvitenskapelig forening
Olav BentzenDen Norske legeforening Den Norske legeforening
Frode LindlandNaturviterne945 14 862Naturviterne

 

Verneombudsordningen

Verneombudsordningen - inndeling i verneområder i Gjerstad kommune

Arbeidsmiljøutvalget har vedtatt følgende inndeling av verneområder og oppnevnt følgende verneombud

Hovedverneombud i Gjerstad kommune er:

Karen Bråten Karlkvist, enhet for helse og omsorg (ddogkaka@gjerstad.kommune.no).

Inndeling av verneområder og verneombud Her er en inndeling av de forskjellige verneområdene i kommunen som er vedtatt av Arbeidsmiljøutvalget. Her finner du også de ansvarlige enhetsledere og verneombudene for området.

VerneområdeAnsvarlig enhetslederVerneombud
1. Abel skole, helsestasjon og skolehelse-tjenestenEnhetsleder Abel skole Gunnar Wåsjø SimonsenOle Jørn Alfsen
2. Visedal barnehage, avd. Renstøl og AlvheimEnhetsleder Visedal barnehage Lina FlatenAlvheim: Kristine Solheim, Renstøl: Astri Beate Eikeland

3. 

Gjerstad omsorgssenter, Habilitering, Hjemmetjenesten, Psykisk helse og avhengighet, Forebygging og utvikling inkl. Gjerstad legekontor

Enhetsleder Helse og omsorg, Christoph MünchHabilitering: Camilla Lunden. Institusjon: Aiga Nelke. Hjemmetjeneste: Karen Karlquist. Psykisk helse og avhengighet: Trude Anette Tovsen. Forebygging og utvikling: Merete Ramskjær Pauzuolis.
4. Ansatte på kommunehuset: Stab, Kommunalteknikk og Plan og samfunnsutviklingEnhetsleder Plan og samfunnsutvikling - Tonje B. Ausland, leder Kommunalteknikk - Gøran Brovig Olsen, leder stab - Lasse FosseFrode Lindland
5. Avd. teknisk drift - utedrift/renholdEnhetsleder Kommunalteknikk - Gøran Brovig OlsenVictor Pedersen
6. Barneverntjenesten Øst i AgderEnhetsleder Barneverntjenesten, Line Halmøy LillejordKate Stenersen Ormshammer

Det avholdes verneombudsmøte på vår og høst der alle verneombudene deltar. Tema er oppfølging av arbeidet med HELSE – MILJØ og SIKKERHET i enhetene og gjennomføring av den årlige vernerunden i enhetene som verneombudene er med på sammen med enhetsleder.  Arbeidsgivers representant er Lasse Fosse, stab.

 

Alle ansatte har et ansvar for å bidra til et godt arbeidsmiljø. Det er derfor viktig at meldinger om avvik og risiko blir tatt opp med verneombud og meldt videre til leder gjennom web – baserte HMS verktøyet QM+ som er å finne på kommunens hjemmeside.

Arbeidsmiljø skal være tema på alle personalmøter.

Mangler du brukernavn og passord i QM+; ta kontakt med nærmeste leder.

NB! Meldingsskjemaet kan også brukes til å komme med gode forslag som kan bidra til et godt arbeidsmiljø.

LA OSS SAMMEN TA VARE PÅ OG UTVIKLE ET GODT ARBEIDSMILJØ PÅ VÅR ARBEIDSPLASS

 

Click here to access framework contracts